Za potrditev te informacije bo treba počakati do ponedeljka, ko bo znana lista kandidatov. Zagotovo pa je poveden podatek, da med njim in vodstvom Liste Marjana Šarca v resnici ni bistvenih razhajanj v videnju ključnih in nujnih potez za urejanje slovenskega zdravstva, za saniranje ključnih težav, pri katerih Samo Fakin nikoli ni skoparil z nasveti za ukrepanje in rešitev. Le poslušali ga niso vedno – nasprotno, marsikomu je bil v preteklosti trn v peti.
Se zdaj razmere in razmerja spreminjajo? Znano je, da je zdravstvo treba reformirati, celovito in učinkovito, ne z minimalnimi lepotnimi popravki, ki le še dodatno razkrijejo njegovo resnično podobo. In jasno je, da mora politika začeti pravilno ukrepati, razmišljati kot eno, delovati kot eno, v svoje delovanje vpeti ljudi, ki znajo, zmorejo in hočejo, v dobro stabilizacije zdravstvenega sistema, v dobro bolnikov, ki potrebujejo dobro organizirani, skrbno naoljeni mehanizem, ki bo pravočasno poskrbel za njihovo opešano zdravje.
Bo v ta izziv ugriznil Samo Fakin, kot prvi mož ministrstva za zdravje, resorja, ki bo v novi vladni kombinatoriki pripadel LMŠ? Več bo (uradno) znano v ponedeljek, ko bo obelodanjena lista kandidatov.
Zdaj pa objavljamo nekaj komentarjev Sama Fakina za zdravstveni portal, objavljenih v začetku poletja – glede nekaterih ključnih, aktualnih in akutnih problemov našega zdravstva. Že ti kratki izvlečki so dobra iztočnica za predstavo, ali je Fakin pravi kandidat za zdravstvenega ministra ali ne.
Napotnice
Samo Fakin ob aktualnih zapletih z napotnicami pove, kako bi se lahko izognili zdajšnji zmedi, ki jo povzročajo napotnice, čakalne dobe in elektronsko naročanje.
Otroška srčna kirurgija
Otroška srčna kirurgija je po Fakinovem prepričanju problem, ki je rešljiv, kljub dosedanjim zapletom.
Čakalne dobe
Po izračunu Sama Fakina bi za približno 120.000 čakajočih pacientov lahko poskrbeli s 40 ambulantami, ki bi prejele po 200.000 evrov; za to bi potrebovali 8.000.000 evrov, »toliko denarja pa bi vlada lahko zagotovila v vsakem trenutku, brez težav«.
za skrajšanje nedopustno dolgih čakalnih dob. V tej zgodbi, ki se je na vladi ravni »zataknila« za dobre tri mesece, nakar je parlamentarni epilog dobila v četrtek, 23. avgusta, je bil že pred mesecem in pol zanimiv pronicljiv pogled Sama Fakina na nastalo situacijo:
»Menim, da ministrstvo za zdravje tega denarja preprosto ne želi nameniti za skrajševanje čakalnih dob, kajti pred paciente postavlja problem slabega poslovanja bolnišnic. Razlog za tak odziv je predvidljiv – s tem denarjem bodo pokrivali izgube. In to je le še en dokaz, da ministrstvu za zdravje ni mar za paciente. Zato (se) javno sprašujem: Ali ni taka odločitev, ki je izrazito v škodo bolnikov, opustitev dolžnega ravnanja? Če vprašate mene: zaradi vsega, kar se dogaja v zadnjem času, bi pacienti, zavarovanci morali pred državni zbor in zahtevati svoje pravice!«